Перейти до основного вмісту

Навички 21 століття

Навчальні та інноваційні навички 

Творчість і інноваційність
•    Здатність оригінальності та інноваційності в  діяльності  
•    Розвиток, впровадження та донесення нових ідей до інших 
•    Відкритість до та сприяння  новим та різноманітним перспективам 
•    Робота над творчими ідеями для внесення вагомого та корисного вкладу у царину, в яку впроваджується інновація  

Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми
•    З’ясування причинно-наслідкових зв’язків, ґрунтовне доведення та розуміння ідей
•    Здійснення вибору та прийняття комплексних рішень 
•    Розуміння взаємозв’язків між системами 
•    Визначення та постановка суттєвих запитань для прояснення різноманітних позицій, що дозволяє приймати кращі рішення 
•    Оформлення, аналіз та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання  
•    Вміле, відповідальне мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження для окреслення, аналізу та вирішення проблем.

Комунікативні навички та навички співробітництва

•    Ефективне формулювання думок та ідей шляхом їх чіткого та зрозумілого висловлення та написання  
•    Демонстрація можливості ефективно співпрацювати з різноманітними групами 
•    Гнучкість та готовність до застосування необхідних компромісів з метою здійснення спільного завдання 
•    Прийняття відповідальності за результати спільної роботи 
•    Розуміння, усвідомлення ролі ефективного спілкування, створення та використання різних видів спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа-засобів в різноманітних формах та в різних умовах.

Вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички


Інформаційна грамотність 
•    Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем. 
•    Базове розуміння етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації 

Медіа грамотність 

•    Розуміння принципу побудови медіа повідомлень, того, для яких цілей та із застосуванням яких інструментів та за яких умов вони зроблені, їх характеристик. 
•    З’ясування способів інтерпретації інформації різними особами, включення або відсутність різних оцінок та точок зору, усвідомлення залежності медіа-повідомлень від ціннісних норм та точок зору та розуміння того, як медіа можуть впливати на думки та поведінку. 
•    Розуміння підґрунтя та базових засад етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації 

IКT – грамотність (Грамотність у галузі інформаційно-комунікаціних технологій)

•    Належне використання цифрових технологій, інструментів та/або комунікаційних мереж для доступу, управління, інтегрування, оцінювання та створення інформаційних даних для успішного функціонування в суспільстві економіки знань. 
•    Використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних/правових питань, пов’язаних з доступом та використанням інформації 


Життєві та кар’єрні навички


Гнучкість та пристосовуваність 
•    Пристосування (адаптація) до різних ролей та рівнів відповідальності 
•    Ефективна праця в умовах двозначності (неоднозначності) та зміни пріоритетів  

Ініціатива та  самоспрямованість 

•    Усвідомлення власного розуміння навчання та своїх потреб щодо навчання 
•    Вихід за межі наявної майстерності та/або вимог навчальної програми для дослідження та розширення свого власного навчального досвіду та досягнення власних навчальних цілей
•    Прояв ініціативи з покращення навичок для досягнення вищого професійного рівня 
•    Визначення навчальних завдань, виділення головних завдань та здійснення їх без зовнішнього стороннього нагляду 
•    Ефективне використання часу та розподіл робочого навантаження 
•    Бажання і здатність навчатися протягом всього життя 

Соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур 

•    Належна та продуктивна праця разом з іншими 
•    Використання для досягнення цілей сукупного інтелекту груп, коли це необхідно 
•    Визнання культурних розбіжностей та використання різних перспектив для підвищення інновації та якості роботи 

Продуктивність та вміння з’ясовувати та враховувати кількісні показники
 

•    Встановлення та слідування високим стандартам і цілям для якісного і вчасного виконання роботи 
•    Демонстрація старанності та позитивної робочої етики (наприклад, пунктуальність та надійність) 

Лідерство та відповідальність
  

•    Використання міжособистісних навичок та навичок вирішення проблем для впливу на інших та ведення їх до мети 
•    Використання сильних сторін інших для досягнення спільної мети. 
•    Виявлення чесної та етичної поведінки 
•    Діяльність відповідно до інтересів широкої спільноти 

Джерело: http://uspih.iteach.com.ua/for-trainers/treasury/21century

Популярні дописи з цього блогу

Модуль 10. Фасилітація з використанням комп’ютерних технологій

Дуже важко змінити вчителю свій стиль на уроці. За старими традиціями - вчитель на уроці повністю контролює навчальний процес. Буди фасилітатором - спостерегати за діяльністью учнів та координувати її - це нова і незвична роль для вчителя.

Модуль 9. Диференціація навчання різних учнів

Головний принцип учительських дій „Не нашкодь дитині!”. Особливо виразно це має виявлятись у здійсненні індивідуального підходу до всіх дітей незалежно від здібностей. Тому індивідуалізація в проектній роботі переважно здійснюється через групові диференційовані завдання з включенням на окремих етапах індивідуальних. А саме: Вчитель враховує загальну готовність дітей до проектної діяльності та готовність до засвоєння конкретного матеріалу; Уміє передбачити труднощі, які можуть виникнути в дітей під час проектної роботи; В проектних роботах використовує диференційовані завдання індивідуального характеру; Робить перспективний аналіз: для чого плануються завдання, чому їх треба використати саме на даному етапі проекту, як продовжити цю роботу.

Модуль 6. Педрада. Безпечне та відповідальне використання Інтернету

Що дав мені цей модуль? Працювали з питаннями педради про безпечну роботу в Інтернеті. Вчилися редагувати записи, користуючись таблицею. ПЕРШЕ ЩО НЕОБХІДНО: Встановити правила користування Інтернетом (ПКІ). - письмова угода, яка описує положення та умови користування Інтернетом і підписується учнями, їхніми батьками та вчителями. - правила проведення пошуку в Інтернеті, розміщення на сайтах імен учнів, а також зображень (картинок, фото чи відео) та аудіокліпів з учнями в Інтернеті. Учителю НЕОБХІДНО постійно відслідковувати їх дотримання та бути впевненими, що учні діють відповідально при користуванні Інтернетом. ДОРЕЧІ, КОРИСНЕ ПОСИЛАННЯ Онляндія - Головна https://onlandia.org.ua/ Надіслати Безпека дітей в Інтернеті. Матеріали, що знайомлять з основами безпечної роботи в мережі.